Нова класифікація АСЕА введена в дію з 1 листопада 2004 р. Вона істотно відрізняється від попередніх тим, що тепер враховані не лише вимоги Євро 1, Євро 2, Євро 3 до автомобілів по токсичності відпрацьованих газів, але і нові вимоги - Євро 4. Вона відрізняється тим, що скорочене кількість категорій моторних масел - тепер їх лише 11, підрозділених на три класи:
- A/B - для бензинових двигунів і дизелів легкових автомобілів і легких вантажівок;
- C - сумісні з нейтралізаторами відпрацьованих газів;
- E - для потужних дизелів вантажних автомобілів.
Колишні класи A і B об'єднані в загальний клас A/B, що включає чотири категорії універсальних моторних масел:
- A1/B1 і A5/B5 - відрізняються високими енергозбережними властивостями;
- A3/B3 - із збільшеним терміном заміни;
- A3/B4 - для двигунів з безпосереднім уприскуванням палива.
Введений новий клас C, що включає три категорії універсальних моторних масел із складами, що забезпечують їх сумісність з нейтралізаторами відпрацьованих газів. Вони призначені для двигунів легкових автомобілів і легких вантажівок, оснащених каталітичними трикомпонентними нейтралізаторами (бензинові двигуни) і фільтрами саж (дизелі).
- По рівню експлуатаційних властивостей масла класу C еквівалентні універсальним маслам категорії A3/B5.
- Масла категорії C1 і C2 мають малу в'язкість і підвищені енергозбережні властивості.
У класі E збережена категорія E2 (рядові масла для дизелів з турбонаддувом і без нього), а також категорія E4 (для високооборотних дизелів, відповідних нормам від Євро 1 до Євро 4 із збільшеним періодом заміни масла при роботі в найскрутніших умовах експлуатації). Виключені категорії E3 і E5 і введено дві нові категорії масел - E6 і E7 (для дизелів з турбонаддувом, відповідних нормам від Євро 1 до Євро 4). Ці масла відрізняються тим, що можуть використовуватися в автомобілях, що мають фільтри саж і нейтралізатори, що зменшують кількість оксидів азоту, оксиду вуглецю і вуглеводнів у відпрацьованих газах.
Всі класифікації забезпечують мінімальний рівень захисту для всіх існуючих бензинових двигунів.
A/B (для бензинових двигунів і дизелів легкових автомобілів і легких вантажівок):
A1/B1 | Масла з особливо низькою в'язкістю, при високих температурах і великим градієнтом зрушення економлять витрату палива і не втрачають стабільні змащуючі властивості. Застосовуються лише в тих випадках, якщо це спеціально рекомендовано виробником двигуна. |
A3/B3 | Масла з високими експлуатаційними характеристиками. Використовуються головним чином у високофорсованих бензинових двигунах і в дизельних двигунах легкових автомобілів і легких вантажівок з проміжним (не прямим) уприскуванням, що працюють в тяжких умовах із збільшеними інтервалами заміни моторного масла. |
A3/B4 | Масла з високими експлуатаційними характеристиками, придатні при триваліших інтервалах зміни масла. Переважно використовуються у високофорсованих бензинових двигунах і в дизельних двигунах легкових автомобілів і легких вантажівок з безпосереднім уприскуванням палива, якщо для них рекомендовані масла даної якості. За призначенням відповідають моторним маслам категорії A3/B3. |
A5/B5 | Масла з високими експлуатаційними властивостями, з надподовженим інтервалом заміни, з досить високою мірою економії палива. Використовуються у високофорсованих бензинових двигунах і дизелях легкових автомобілів і легких вантажівок, спеціально сконструйованих для використання енергозбережних, малов'язких при високій температурі масел. Призначені для використання при збільшених інтервалах заміни моторного масла**.Эти масла можуть не личити для деяких двигунів. |
З (для бензинових двигунів і дизелів, оснащених нейтралізаторами відпрацьованих газів):
С1 | Сумісні з нейтралізаторами відпрацьованих газів, фільтрами саж і трикомпонентними нейтралізаторами відпрацьованих газів. Відносяться до малов'язких енергозбережних масел. Мають понижений вміст фосфору, сірки і низьку сульфатну зольність. Збільшують термін служби фільтрів саж і нейтралізаторів, забезпечують поліпшення паливної економічності автомобилей**. |
С2 | Високофорсовані бензинові двигуни і дизелі легкових автомобілів і легких вантажівок, спеціально сконструйовані для використання малов'язких енергозбережних масел. Сумісні з нейтралізаторами відпрацьованих газів, фільтрами саж і трикомпонентними нейтралізаторами, збільшують їх термін служби, забезпечують підвищення паливної економічності автомобилей**. |
С3 | Сумісні з нейтралізаторами відпрацьованих газів, фільтрами саж і трикомпонентними нейтралізаторами, збільшують їх термін служби. |
E (для потужних дизелів вантажних автомобілів з важкими умовами експлуатації):
E2 | Використовуються в дизельних двигунах з турбонаддувом і без нього, що працюють в середніх і важких умовах, із звичайними інтервалами заміни моторного масла. |
E4 | Використовуються у високооборотних дизельних двигунах, відповідних екологічним нормам Євро 1, Євро 2, Євро 3, Євро 4 і що працюють в тяжких умовах із збільшеними інтервалами заміни моторного масла. Також рекомендуються для дизельних двигунів з турбонаддувом, забезпечених системою зниження оксидів азота*** і автомобілів без фільтрів саж. |
E6 | Використовуються у високооборотних дизельних двигунах, відповідних екологічним нормам Євро 1, Євро 2, Євро 3, Євро 4 і що працюють в тяжких умовах із збільшеними інтервалами заміни моторного масла. Також рекомендуються для дизельних двигунів з турбонаддувом, з фільтрами саж або без них, при роботі на дизельному паливі з вмістом сірки не більш 0,005%***. |
E7 | Використовуються у високооборотних дизельних двигунах, відповідних екологічним нормам Євро 1, Євро 2, Євро 3, Євро 4 і що працюють в тяжких умовах із збільшеними інтервалами заміни моторного масла. Також рекомендуються для дизельних двигунів з турбонаддувом, без фільтрів саж, з системою рециркуляції відпрацьованих газів, оснащених системою зниження викиду оксидів азота***. |
Примітка.
* Всі моторні масла, за винятком категорії A1/B1, є стійкими до деструкції — руйнування в процесі роботи на двигуні молекул полімерів загусника, що входить в їх склад.
** В деяких випадках можуть не забезпечувати надійного змазування двигуна, тому для визначення можливості використання конкретного типа масла слід керуватися інструкцією з експлуатації або довідниками.
*** Рекомендації по вживанню цих масел можуть відрізнятися у різних виробників двигунів, тому слід керуватися інструкцією з експлуатації або довідниками.