Дивіться та замовляйте всю продукцію сайту на RAVENOL.IN.UA

    Четвер, 14:42
 

Меню

 

Пошук

 

Друзі сайту

Класифікація API


Моторні масла

Сучасна класифікація моторних масел за умовами вживання і рівнями експлуатаційних властивостей розроблена американським інститутом нафти АРi (American Petroleum Institute) і опублікована в 1970 році. У ній визначені умови роботи бензинових і дизельних двигунів і відбиті відповідні ним рівні якості масел.

Рівні експлуатаційних властивостей в класифікації АРi позначаються буквами латинського алфавіту, що стоять за буквою "S" (для бензинових ДВС) або за буквою "С" (для дизелів). Рівень експлуатаційних властивостей зростає по порядку латинського алфавіту: А, В, З, D, Е, F, G, Н, J. У категорію "S" (бензинові двигуни) введено десять класів: SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL. У категорію "C" (дизельні двигуни) введено дванадцять класів: СА, СВ, СС, Сd, CD-II, СЕ, CF-2, CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4. Застарілі класи за непотрібністю сьогодні виключені з класифікації АРi і в даний час використовуються наступні класи:

Група S (масла для бензинових двигунів):

SF

  Клас введений в 1980 році. Рекомендується для автомобілів до 1989 року   випуску.

SG

  Клас введений в 1989 році. Масла цього класу личать для мастила сучасних   бензинових двигунів з інтервалом заміни, виготівником, що   рекомендується.

SH

  Клас введений в 1992 році. Масла цього класу личать для сучасних   бензинових двигунів. Вимоги до якості жорсткіші чим в класу SG.

SJ

  Клас введений в 1996 році. Масла цього класу личать для сучасних   бензинових двигунів з малим викидом, що використовують примусове   катализаторную очищення газів.

SL

  Клас введений в липні 2001 року. Масла цього класу надають значні   переваги в порівнянні з іншими класами по таких параметрах як:   окислюваність, утворення відкладень, знос двигуна. Покращувані показники   випаровуваності дозволяють понизити витрату масла на чад, підвищити   чистоту вихлопів, поліпшити захист каталізатора.

SM

  Клас введений в 2004 році. Для всіх автомобільних двигунів,   використовуваних в даний час. SM масла забезпечують покращуваний опір   окисленню і відкладенню нагари в двигуні, покращуваний захист поверхонь,   і кращі низькотемпературні властивості впродовж всього терміну служби   масла. Деякі SM масла можуть також виконати умови останньої специфікації   ILSAC і класифікуватися як енергозбережні масла.

Група C (масла для дизельних двигунів):

  CD-II

  Для двотактних дизельних двигунів.

CC

  Клас введений з 1961 року. Для двигунів з низьким наддувом, що працюють   з середніми і високими навантаженнями.

CD

  Клас введений з 1955 року. Для двигунів з наддувом, що працюють в тяжких   умовах.

CE

  Клас введений з 1984 року. Для двигунів з високим наддувом, що працюють   в тяжких умовах з великими навантаженнями.

CF

  Клас введений з 1994 року. Для двигунів з передньою камерою згорання в   т.ч. з турбонаддувом, що працюють на паливі різної якості в тяжких   умовах з великими навантаженнями.

  CF-2

  Клас введений з 2004 року. Для двотактних дизельних двигунів, що   працюють в тяжких умовах. Клас отримав розвиток з CD-II.

  CF-4

  Клас введений з 1990 року. Швидкохідні чотиритактні дизельні двигуни з і   без турбонаддува після 1990 року. Особливо рекомендуються для вантажного   парку.

  CG-4

  Клас введений з 1994 року. Нові дизельні двигуни в т.ч. з турбонаддувом,   спроектовані з врахуванням задоволення екологічних вимог 1994 роки по   викидах.

  CH-4

  Клас введений з 1998 року, що отримав розвиток з класу CG-4, з   посилюванням всіх норм класу, що передйде, з врахуванням задоволення   екологічних вимог 1998 років по викидах.

  CI-4

  Клас введений з 2002 року. Масло відповідне цьому рівню має вищі   диспергуючі властивості (кількість моюще-диспергирующих присадок), має   підвищену стійкість до термічного окислення в порівнянні з класом CH-4,   забезпечує зниження витрати масла на чад за рахунок зменшення летючості   і зниження втрат на випар під впливом газів при робочій температурі   370°C. Покращувана холодна прокачиваемость, збільшений ресурс ущільнень   двигуна за рахунок поліпшення сумісності з ними масла. Клас введений з   врахуванням посилювання вимог до екологічних характеристик моторів що   випускаються з 1 жовтня 2002 р.

  CJ-4

  Клас введений в 2006 році для високошвидкісних, чотиритактних двигунів.   Клас створений для моделей, які задовольняють стандарти 2007 років, по   викидах вихлопних газів на шосе. CJ4 масла застосовуються при роботі на   дизельному паливі з діапазоном вмісту сірі до 500 частин на мільйон   (0,05% по вазі). Проте, використання цих масел з паливом, в якому вміст   сірки більший, ніж 15 частин на мільйон (0,0015% по вазі), може зробити   негативний вплив на довговічність вихлопної системи і привести до   зниження інтервалу заміни масла.
CJ4 масла є ефективними при роботі системи контролю за викидами часток.   У цьому випадки забезпечується довговічність фільтрів і інших сучасних   систем очищення. Забезпечується оптимальний захист і контроль над:   забрудненням каталізатора, блокуванням фільтру твердих часток, зносом   двигуна, поршневими відкладеннями, низко- і высоко- температурною   стабільністю, утворенням сажі, окислювальними потовщеннями,   піноутворенням, а також втратою в'язкості.
API CJ-4 масла відповідають вимогам класів CI-4 PLUS, CH-4, CG-4, CF-4 і   можуть ефективно змащувати двигуни, в яких рекомендовані ці класи API.   При використанні масел CJ-4 з паливом, в якому вміст сірки більший, ніж   15 частин на мільйон (0,0015% по вазі), – необхідно проконсультуватися з   виробником двигуна, відносно інтервалу заміни масла.

Для позначення універсальних масел, призначених як для бензинових, так і для дизельних двигунів, використовують подвійну маркіровку (наприклад: АРi SH/CG-4, АРi CF-4/SG).
Масла класів SG, SH, SJ і вище - не утворюють нагари і шламу.

Трансмісійні масла

Для полегшення вибору типа масел API класифікує автомобільні коробки передач з ручним перемиканням і провідні мости відповідно до типа зубів, навантажень, скоростыми характеристик і створюваної температури на шість класів.

Трансмиссионные масла

  GL1

  Коробки передач з невисокими навантаженнями, невеликими поверхневими   тисками і низькими швидкостями ковзання. Шестерні зазвичай циліндрові з   прямими або косими зубами.

  GL2

  Коробки передач і провідні мости з гвинтовою передачею з помірними   навантаженнями, високою температурою і швидкістю.

  GL3

  Коробки передач і провідні мости з конічними зубчастими передачами, що   характеризуються високими швидкостями і великими поверхневими тисками   між зубами.

  GL4

  Відповідає перш за все умовам роботи автомобільних ручних коробок   передач, яким властива висока швидкість і невеликі тиски на зубах або   низька швидкість і великі тиски. Для високонавантажених коробок передач   і гіпоїдних головних передач.

  GL5

  Провідні мости з гіпоїдними передачами багатьох сучасних автомобілів в   яких, окрім великих швидкостей і навантажень з'являється висока   температура і ударні навантаження. Для високонавантажених коробок   передач і гіпоїдних головних передач із зрушенням осей.

  GL6

  Провідні мости з гіпоїдними передачами в особливо важких транспортних   засобах для мастила яких потрібне спеціальне масло. В даний час більш не   застосовується.